Gemeente Holsbeek

Dienst Burgerzaken: altijd open online

Gepubliceerd op  ma 23 mrt 2020
24u op 24, 7 dagen op 7 en dit zonder verplaatsing

Via ons digitaal loket kan je nu documenten van de dienst burgerzaken aanvragen en ontvangen zonder verplaatsing. Het gaat bijvoorbeeld over een getuigschrift van woonst, uittreksel gezinssamenstelling, nationaliteitsbewijs, afschrift uit de huwelijksakte, uittreksel uit het strafregister ...

Aanmelden kan eenvoudig via je eID of itsme met een tablet, smartphone of pc.

Je vraagt het document makkelijk thuis aan en ontvangt dit in de meeste gevallen onmiddellijk in je mailbox. Het document wordt aangevuld met de nodige elektronische handtekening(en) en een beveiligde code. Je kan het document ook afdrukken of doorsturen: het blijft juridisch rechtsgeldig.

Indien er wel een tussenkomst van een ambtenaar vereist is, word je verwittigd als de ambtenaar de aanvraag heeft verwerkt (afhankelijk van document kan dit enkele werkdagen duren). Intussen kan je de status van je aanvraag opvolgen.

Hoe werkt het?

  1. je surft naar holsbeek.be/eloket en kiest het gewenste document dat eindigt met 'DIGITAAL'.
  2. Vervolgens wordt je doorverwezen naar een beveiligd portaal waar je kan aanmelden met eID of itsme.
  3. Vervolledig de aanvraag en verzend deze. Je ontvangt onmiddellijk een bevestigingsmail.

In het belang van jezelf en van onze medewerkers, moeten we nu de fysieke ontmoetingen zoveel mogelijk vermijden. Maak er zoveel mogelijk gebruik van.