Gemeente Holsbeek

Van aperitief tot digestief

Gepubliceerd op  do 10 aug 2017
De BOB - zomercampagne: 'BOB, altijd nul op'

Volgens een nieuwe enquête van het BIVV beperkt 1 festivalganger op 10, die achteraf nog moet rijden, zijn alcoholgebruik helemaal niet of houdt hij geen rekening met de wettelijke limiet.
De BOB-zomercampagne wordt gegeven om een mentaliteitsverandering te bereiken.
Het opzet is tweeledig: de publieke opinie beïnvloeden zodat de aanvaardbaarheid van rijden en drinken minder groot wordt en personen ertoe aanzetten om vooral een BOB te kiezen zodat ze veilig thuis geraken.

'BOB, altijd nul op'

Tot maandag 4 september 2017 zetten de drie gewesten samen met Brussel Mobliteit, de VSV, AWSR, Assuralia, de Belgische Brouwers en het BIVV de levensbelangrijke boodschap 'BOB, altijd nul op' centraal.
Ben je BOB? Dan ben je dat van aperitief tot digestief. Van de eerste santé tot de laatste tournée. Tot je veilig thuis bent.

De nieuwe BOB-campagne promoot een veilige zomer: ze benadrukt hoe normaal het is om vooraf in een BOB te voorzien voor een veilige terugrit.
BOB zijn, dat is bovendien simpel. Dat is geen glaasjes of uren tellen.
Nee, BOB zijn dat is vooraf plannen om geen druppel alcohol te drinken vóór het rijden of één van de alternatieven gebruiken om veilig terug naar huis te keren: de taxi, het openbaar vervoer, ter plaatse overnachten bij een vriend of in een hotel.

BOB zomert mee

De BOB-campagne tourt de hele zomer langs een aantal festivals om jongeren aan te moedigen vooraf afspraken te maken over BOB.

De campagneboodschap 'BOB, altijd nul op' is te zien in een zomerfrisse verpakking op honderden affiches langs de wegen in Vlaanderen. Ook de bussen van De Lijn en de MIVB worden in een kleurrijk BOB-kleedje gezet.

Onder de noemer 'BOBtail' stelt de federatie Belgische Brouwers een aantal cocktails voor met alcoholvrije bieren. Ideaal om de dorst te lessen tijdens de zomermaanden! De recepten zijn terug te vinden via de website.